Gezever

Tessa
Berichten: 797
Lid geworden op: 21-01-2010 15:10

Bericht door Tessa » 19-11-2013 14:53

leo dat heel veel enters doen was niet chill. Ik dacht dat mijn computer vast gelopen was...
oke ook een beetje dom van mij

Simone
Berichten: 1047
Lid geworden op: 21-01-2010 14:40

Bericht door Simone » 19-11-2013 16:17

hahahaha Tess
Woefwoef

Tessa
Berichten: 797
Lid geworden op: 21-01-2010 15:10

Bericht door Tessa » 20-11-2013 23:33

Mijn computer loopt gewoon vaak vast ja....

Dus dat zit er bij mij nu een beetje ingeprogrammeerd

Maranus
Berichten: 1153
Lid geworden op: 19-01-2010 13:32

Bericht door Maranus » 21-11-2013 01:54

Ik was vandaag voor het eerst bij UVA gaan studeren. Dom dat ik dat niet eerder heb gedaan want de VU is helemaal bij Rianne, echt een half uur fietsen (of ja eigenlijk een halfuur met de metro). En de ub van de UVA is echt om de hoek. Maar ik durfde nooit omdat het onbekend terrein is en omdat mensen daar altijd mooi staan te wezen als ik langs fiets. En ik graag anoniem als een slons studeer.

Maar vandaag mijn beste pekske aangetrokken en met Suus (van Red Devil, witte wel) bij de UVA afgesproken. Ik was er voor de verandering eerder dan zij, en na een uur kwam mevrouw een keer aankakken. Maar toch niet... want ze kon mijn studiezaal niet vinden. Bleek dat ze op de VU aan het zoeken was. Dus toen heb ik heel de dag zielig alleen op de UVA gezeten.

Maaaaar nu wat ik eigenlijk kwam vertellen. Het is bizar, echt letterlijk iedereen IEDEREEN had in de ub van de UVA een macbook. En dat vond ik echt achterlijk, ongeacht dat ik er ook een heb. Want het voelde snobbish en ik wil geen snob zijn. Maar nu was ik er dus ook een! En op de VU als ik daar zit met mijn macbook dan ben ik gewoon één van de multiculturele laptop-samenleving. En dan voel ik me niet beter dan de rest, dan denk ik niet eens over laptop-status na. Alleen nu na vandaag voelde ik me alsof ik sinterklaas was tussen allerlei andere sinterklazen die neerkijken op het plebs, de zwarte pieten.


(Oh en Leo, we hadden cleaning wednesday hier op de nieuwe herengracht. Je zou het niet terug herkennen zo schoon!)

Nathalie
Berichten: 520
Lid geworden op: 21-01-2010 14:30

Bericht door Nathalie » 21-11-2013 11:29

Herkenbaar Siemons!! Ik ga normaal naar de Uithof om daar te studeren, daar zitten nml alle studies met rare nerdie mensen, net zoals ik. Gister dacht ik ook slim te zijn en naar de UB Binnenstad te gaan. Echt verschrikkelijk! Iedereen daar heeft sowieso een uur voor de spiegel gestaan om er cool en hip uit te zien, en het lijkt wel een grote hormonenfabriek. Van studeren komt daar weinig terecht heb ik het idee. Gladde jongens en corps meisjes. Niet mijn plek. Toch ga ik eigenwijs de volgende keer weer daar studeren, zonder mijn macbookje en zonder een onwijs spetterende outfit !

En wat moest er in jou straat allemaal schoongemaakt worden siemons? Heb je zelf ook netjes bijgedragen aan die dag ;)?


Jaaa leo ik ben ook fan van sinterklaas snoepgoed! Heb nu gevulde speculaas gekocht, nomnom. Al vind ik wel dat veel pepernoten niet super lekker zijn! Hebben jullie pepernoten tips?

Tessa
Berichten: 797
Lid geworden op: 21-01-2010 15:10

Bericht door Tessa » 21-11-2013 12:13

jaa natta je moet die truffel pepernoten kopen. nomnomnom...

Ik denk dat het een trend is om opgetut naar de ub te gaan. Want ik ga nu wel weer eens naar de ub (een jaar niet gedaan) en dan heeft iedereen normale kleren aan. ok geen uren voor de spiegel maar toch. Normaal loopt op randwijck iedereen in zn jc trui/commissie trui/weet ik veel wat voor een trui. En nu was ik de enige.... Ik voelde me echt zwaar underdressed. Maar goed dat ik niet ook nog eens mijn trainingsbroek eronder aan had... dan was ik echt de tokkie van de ub geweest.

Leonie
Berichten: 824
Lid geworden op: 21-01-2010 14:11

Bericht door Leonie » 21-11-2013 12:23

hahahahaha wat een mooie verhalen. LOL

Maar tja, jezelf de sinterklaas onder de snobsinterklazen zijn is niet echt relaxed. Maar @ the same time: je kent daar niemand, dus Boeie!!


Gisteren voelde ik me ook raar, alleen was ik degene die er toptop netjes uitzag met zo'n grijze hoge rok tot de knie (die zeg maar begint bij je buik), zo'n ding die ze allemaal dragen in suits (de vrouwen dan). wel super cool! maar wel even wennen haha. en dan natuurlijk nog een jasje erop en hakken eronder..

het was nml make a move career week, en dus wren er allemaal bedrijven die presentaties gaven en je kon workshops doen. ik was uitgekozen om bij BCG (boston consulting group) te komen, en dat was echt HEEL leuk! haha ik was echt verbaasd.. de consulting firms die ik tot nu toe nml heb gzien bestaan allemaal uit van die snobbies en van die corps ballen (laatst had ik er 1 die het de hele tijd had over dat als je nieuw in dat bedrijf kwam -PwC- je dan de 3 k's had: Kopieren, Koffie halen en Kop houden--- vond ik toch niet zo tof) maar dit was dat dus helemaal niet! echt gewoon normale, relaxte mensen. ieeeeeh zou ik dan toch daar voor moeten gaan? Haha voor de genen die het niet kennen, dit is echt een top bedrijf! het behoord echt tot de top onder de strategie consultancy (en dit past uiteraard erg goed in mijn straatje/studie).
en ze zeiden dat het feit dat we al uitgenodigd waren voor die workshop al wel betekende dat we een kans zouden kunnen maken, mochten we gaan solliciteren.

maar ze zijn heel erg voor het leren van dingen, hebben een open bedrijfsculturr (je kunt iedereen bellen voor advies) en je zit op verschillende projecten die gemiddeld 3 maanden duren. dus dat is ook leuk, want dan kun je in een paar jaar tijd heel veel verschillende industries etc zien.

maja genoeg blabla. punt is: ik vrees dat ik ook zon huppeldetutje ga/moet? worden qua kleren (boeeeee)
Gaat en gij zult geluk hebben-- GAAP

Maranus
Berichten: 1153
Lid geworden op: 19-01-2010 13:32

Bericht door Maranus » 21-11-2013 16:45

Wat cool dat jullie precies hetzelfde mee maken overal in het land verspreid!
En ook ik ga daar de volgende keer gewoon weer studeren. Want echte nerdjes kiezen voor efficiëntie, en dit bespaart tijd en tijd=kennis in nerden-land!

Wellicht beginnen we nog een trend als we daar heen blijven gaan dan durven andere nerdjes misschien ook wel. En dan wordt de plek te min voor de snobs, dus die gaan dan massaal bij Starbucks ofzo studeren.

We hebben niet heel de straat schoongemaakt, maar wel heel de verdieping. Was echt hard nodig.
Ik heb geen pepernoten tips, heb er nog maar weinig op dit jaar. Wel heb ik een mandarijnen tip: koop ze niet bij de hema!

Leo, klinkt heel tof dat bedrijf. Had er inderdaad nog nooit van gehoord. Relaxte mensen en een fijn sfeer zijn wel heel veel waard. En het is een top bedrijf, en dat kan jij!

Judith
Site Admin
Berichten: 964
Lid geworden op: 19-01-2010 12:55

Bericht door Judith » 22-11-2013 16:13

Hahaha mooi die verhalen! Ik heb daar nou eigenlijk nooit last van op Randwyck. En nee, ik sta niet uren voor de spiegel als ik naar de ub ga en ik doe ook niet m'n beste pekske aan. Al heb ik niet 'goede' of 'slechte' pekskes.

Ik heb de perenthee gekocht, omdat ik wel erg nieuwsgierig was, maar ik ben er niet echt over te spreken. Dus Leo, jij mag bij mij alle perenthee opdrinken!

Nog even een update van hoe het werken was gegaan: goed! Hij was erg tevreden over mij (ook al deed ik natuurlijk alles op z'n linkshandigs, i.p.v. het o zo chique 'alles moet rechtshandig gebeuren'). Morgen moet ik weer werken op dezelfde locatie en nu zelfs zonder de baas erbij! Normaal gesproken gaat 'ie de eerste twee, drie keer mee, maar bij mij vond hij dat niet nodig. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het een enorme slijmbal is :P waar hij ook wel iets van weg heeft, maargoed het was dus prima. Na afloop wel een gebroken rug van al het staan, maar ik heb het geld al op m'n rekening! (wordt elke week uitbetaald)

Nathalie
Berichten: 520
Lid geworden op: 21-01-2010 14:30

Bericht door Nathalie » 15-12-2013 18:40

Jo!

Heb op vl-fb ook al berichtje geplaatst, maar bij deze voor de maastricht gangers nogmaals de vraag weet iemand een kamer (ook tijdelijk) voor Jan?

Plaats reactie