Verkiezingen

Tessa
Berichten: 797
Lid geworden op: 21-01-2010 15:10

Bericht door Tessa » 10-06-2010 10:11

laat de pvv maar regeren, die gaan binnen drie maanden keihard op hun bek omdat ze geen oplossingen hebben en dan komen er nieuwe verkiezingen en stemt iedereen links! Ik heb weer hoop!!

PVV is trouwens de grootste in maastricht :o

Maranus
Berichten: 1153
Lid geworden op: 19-01-2010 13:32

Bericht door Maranus » 10-06-2010 10:12

Nee annabel ieuw.

Ik vind het echt verschrikkelijk dat vvd, pvv, cda een optie is. Waar gaat het heen! Ik had zo gehoopt op een zeteltje minder voor pvv dat het net niet zou kunnen deze coalitie.

En idd democratisch gezien zou pvv er in moeten, maar toch als je heel links uitsluit sluit je een veel groter deel van de democratie uit dan als je pvv uitsluit. Bovendien heb ik van die gene die pvv stemmen een heel bekrompen beeld, die kijken echt alleen naar hun zelf in deze samenleving. Ze hebben heus wel enkele goede punten maar een evenwichtige samenleving gaat het zeker niet worden.

Zou het lang duren voordat Wilders ook wordt neer geknald?

Judith
Site Admin
Berichten: 964
Lid geworden op: 19-01-2010 12:55

Bericht door Judith » 10-06-2010 10:14

Bah bah ik doe m'n ogen dicht..... Hier word ik chagrijnig van.
Let maar op, Geert Wilders gaat Pim Fortuin achterna, die is over twee maanden dood.

Tessa
Berichten: 797
Lid geworden op: 21-01-2010 15:10

Bericht door Tessa » 10-06-2010 10:15

Ik denk trouwens niet dat rechts een goede oplossing is voor de economische problemen, heb de programma's doorgelezen. En bijvoorbeeld de VVD creeert heel veel nieuwe banen in 2040, alsof we dat dan nog nodig hebben (dan is er een gigantische vergrijzing en hebben we juist moeite om alles op te lossen). economisch gezien, na het doorrekenen van de rekenkamer, kwam groenlinks er juist heel goed uit, ook zij bezuinigen maar dan op andere aspecten als defensie (weet je hoe belachelijk veel geld daar heen gaat... en daar is nog nooit op bezuinigd de afgelopen 8 jaar, alsof dat vliegtuigje belangrijker is dan onderwijs ofzo). Dus ik vind het een beetje gezeik dat links geen economische crisis kan oplossen en alleen maar praat. Ze hebben echt wel goede ideeen

Maranus
Berichten: 1153
Lid geworden op: 19-01-2010 13:32

Bericht door Maranus » 10-06-2010 10:59

Ja echt dood aan die joint fight striker! Als ze ergens geld mogen weg halen dan is het wel bij defensie ja.

Rianne
Berichten: 734
Lid geworden op: 22-01-2010 11:08

Bericht door Rianne » 10-06-2010 17:34

Ik heb GroenLinks gestemd, ik denk dat D66 & GroenLinks, beide progressieve partijen veranderingen doorvoeren. PvdA en VVD samen in een coalitie kan dit weer tegenhouden, omdat het zou kunnen dat ze elkaar tegen gaan werken.

Ik denk dat Cohen of een onbekende premier het beste is, want er moet iemand zijn die luistert naar de verschillende meningen en niet keihard aan zijn partij vasthoudt. Dat deed Balkie mss wel, want dat zou heel goed de altijd vallende kabinetten verklaren.

Cohen is al burgemeester geweest dus die weet hoe je moet leiden over partijen met verschillende meningen, zonder te veel aan de eigen partij te denken.

Op een democratische manier een ondemocratische partij ontvangen vind ik niet nodig. Daarnaast heeft de PVV gewoon géén programma. Zie maar:
'want één ding staat vast: onder Wilders komt die partijdemocratie er nooit. De ene keer zegt de PVV-leider dat het daarvoor te vroeg is. De andere keer dat hij helemaal niet zit te wachten op die ‘schijndemocratie’. In de praktijk wordt de PVV er bepaald niet transparanter op.' http://www.depers.nl/binnenland/478149/ ... nkman.html
zijn de standpunten van de PVV, vooral op sociaal-economisch terrein, 180 graden gedraaid. (...) Wilders doet zich in dezen anders voor dan hij zelf in werkelijkheid is: van een conservatief liberaal is hij een ideologisch vrijwel niet te volgen fenomeen geworden met standpunten die her en der geleend zijn bij allerlei politieke stromingen. http://www.trouw.nl/opinie/commentaar/a ... nelt_.html

Lonneke
Berichten: 540
Lid geworden op: 21-01-2010 14:47

Bericht door Lonneke » 10-06-2010 18:24

Ik ben ook echt zwaar tegen de optie VVD, PVV, CDA. Let maar op dat gaat weer binnen een half jaar vallen, daar komen ze niet uit. En al die stomme mensen die VVD en PVV hebben gestemd zijn zometeeen zelf de dupe van al die bezuinigingen waarvan iedereen nu denkt dat t goed is. Ik heb zelf D66 gestemd, idd ben voor groenlinks en D66. Lekker vooruitstrevend en hebben serieus goede punten die de economie gaan helpen en tegelijk Nederland sociaal draaiend houden. Ik vind de uitslag echt rampzalig. Wat leven wij in een zielig egoïstisch landje.

Leonie
Berichten: 824
Lid geworden op: 21-01-2010 14:11

Bericht door Leonie » 10-06-2010 18:47

haha bedankt voor het feit dat je mij en abel stom vind (allebei voor vvd gestemd), maargoed, kijk uitstellen werkt nml nooit. maaarr we zullen t zien
Gaat en gij zult geluk hebben-- GAAP

Maranus
Berichten: 1153
Lid geworden op: 19-01-2010 13:32

Bericht door Maranus » 10-06-2010 20:25

Lonneke schreef:...al die stomme mensen die VVD en PVV hebben gestemd zijn zometeeen zelf de dupe van al die bezuinigingen waarvan iedereen nu denkt dat t goed is...
Dat is wel een erg sterke ongegronde uitspraak Lonnie. (hoewel ik het met je eens ben op pvv gebied, dat zijn leeghoofden. Maar niet zo zeer op economisch gebied waar jij op doelt bij pvv)
...........................................................................

Ik hoorde btw net op de radio dat Wilders zijn standpunten nu terug draait, dat kan toch echt niet! Hebben net anderhalf miljoen mensen op je gestemd vanwege je standpunten ga je terug krabbelen. Belachelijk mannetje..

..............................................................................

En verder voor de extreem linksen onder ons wil ik wel even zeggen dat vvd het waarschijnlijk ook niet slecht zal doen hoor. Maar ze hebben wel een gezond portie links om hun heen nodig.

Groenlinks wil dat de grootverdieners NOG meer belasting gaan betalen terwijl dat nu al 52% is, ze willen dat dus gaan laten stijgen tot 60% als ik het goed heb. Nou echt dat is ook geen manier om te bezuinigen.
Die mensen leveren al de helft in, op deze manier heeft veel verdienen geen zin meer.

En dan ben ik wel heel benieuwd hoe Rianne en Lonneke de coalitie voor zich zien, want met D66 en Groenlinks komen we natuurlijk niet zo ver...


Maar toch ben ik wel blij dat Delirius overwegend links is :D!

Lonneke
Berichten: 540
Lid geworden op: 21-01-2010 14:47

Bericht door Lonneke » 14-06-2010 15:26

Goed gesproken Alissa :wink: Ik zie een coalitie voor me van idd vvd, pvv en cda, echt behalve dat is de enige optie vvd, cda en pdva en dat is nu al een paar keer fout gegaan dus dat moeten ze niet weer doen. En we zullen wel zien hoe het loopt, iig kan de vvd echt niet samen werken met d66 en groenlinks. Dus ik denk dat we een cabinet krijgen dat binnen een half jaar weer gaat vallen.

Plaats reactie